Audycje kulinarne

Kolejne zjawisko, które sprzyja rosnącej świadomości mas w zakresie kuchni to audycje telewizyjne o kulinarnej tematyce. Możemy spokojnie pokusić się o tezę, że Polacy pokochali tego rodzaju programy i oglądają je z zapartym tchem. To bez wątpienia efekt ich atrakcyjnej medialnie formuły, a także charyzmatycznych prowadzących, którzy nierzadko urastają do rangi kuchennych autorytetów dla milionów ludzi. To wszystko wpisuje się w modę na świadome żywienie, które nie ogranicza się tylko do tradycyjnych dań polskiej kuchni.

Ta ostatnia jest jednak wspaniała i absolutnie nie wolno nam o tym zapominać. Śledząc programy związane z gotowaniem możemy zauważyć, że najczęściej są one skoncentrowane na promocji dość niestandardowych rozwiązań. Pojawiają się produkty oraz przyprawy, których większość z nas na co dzień nie stosuje, a niektóre są dla nas kompletną nowością. W takim układzie część widzów zaczyna szperać w internecie, szukać informacji, a potem w czasie zakupów decyduje się nabyć mało znaną rybę czy rzadkie warzywo.

Jeśli urodzi się z tego jakieś pyszne danie, to telewizja okaże się skutecznym edukatorem w materii smaku. Oglądalność programów poświęconych gotowaniu rośnie. Możemy w nich podziwiać konkretnych kucharzy, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami, jak też kucharzy rywalizujących pomiędzy sobą o prym najlepszego. Formuły są różne, a największym uznaniem cieszą się te audycje, które gwarantują odbiorcom kontakt z prawdziwym, kulinarnym show.

Właśnie takich pozycji w ramówkach jest dziś najwięcej.